04 February 2011

Arsenal teruskan pemburuan kejuaraan

sory ler lambat update result..seminggu cuti raya cina gua rase cam maleh plak nak nulis blog..xtau r knape..haha..so ni gua nak story kan pasal match arsenal vs everton itu hari...aritu gua tgk streaming je..kalu g mapley konpem punye xleh tgk sbb mesti mapley bukak game man u..hampeh tol..dah bape kali gua kena...

match pada hari tu memang sengit gak r...bagi pihak everton diorang punye midfield memang bahaya dan perform haritu..dengan gandingan mantap mikel arteta dan jgk si rambut afro marouane fellaini,bukan marouane chamakh ae..chamakh xmain malam tu..gol pertama telah disudahkan dengan mantap oleh bekas pemain man u iaitu louis saha...tp gua tgk cam offside..tp gol tu tetap sah jgk..bengang gak r gua tgk dengan fabregas siap marah2 g kt linesman..memang genting bagi kedua2 pasukan..

second half, arsenal dilihat bertubi2 menyerang kubu everton yang ampuh diketuai oleh sylvain distin..dan arsene wenger pon menukar taktikal player dengan memasukkan andrey arshavin dan jgk nicklas bendtner..dan ternyata permainan arshavin malam tu memang menjadi dan membuatkan pertahanan everton goyah dengan hantaran silang dan trough ball yang bertali arus...sampai lah minit 60 lebih arshavin menjaringkan gol pertama arsenal hasil chip ball dari skipper arsenal francesc fabregas..nampak cam sama je ngn posisi bola yg dijaringkan oleh saha dan kedudukan kembali terikat...

pada minit ke 70 van persie hampir memberikan gol buat arsenal bila freekick beliau melencong ke penjuru kanan pintu gol tim howard tp sempat ditepis pulak..memang great save la orang ckp..sampai minit ke 74 gol kemenangan 3mata arsenal dijaringkan oleh pertahanan kental arsenal iaitu lorent koscielny...hasil daripada sepakan penjuru oleh ven persie..keputusan kekal hingga akhir perlawanan...

keputusan akhir
ARSENAL 2 - 0 EVERTON
syabas arsenal..syabas the gunners..=).

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...