28 April 2011

Kisah aku di masa kecil : Part 1

duduk di beranda rumah tetiba teringat kisah masa kecik-kecik dulu, tapi takdela sebutir-sebutir aku ingat.

dulu aku pernah kemalangan, yang pertama jatuh basikal. yang ngerinya kaki aku masuk dalam lidi basikal tu, akibatnya belakang tumit kaki aku terbelah dan berdarah. memang suspen gila, bapak sedara aku yang ade sekali punyala cuak gila bila tengok darah memercik di basikal gitu. aku lagi la, siap jerit-jerit tak tahan sakit. biasala budak-budak dulu kan.

 yang kedua aku tengah duk maen syok2 dengan kawan, maen sorok-sorok dalam bahasa inggeris orang panggil hide and seek(sembunyi dan cari). aku duduk la tepi pokok nenas, biasala budak-budak dulu kecik lagi, sembunyi kat pokok nenas pun orang tak nampak dah. tetiba prapp!! tangan aku terpijak kaca mentol bulat warna putih tu. entah haram jadah mane pergi letak situ pulak. akibatnya kulit bawah jari ibu aku terkoyak dan darah mengalir deras sampai ke siku. tang tu jugak ayah aku bawak g klinik. dua tiga hari tak pergi sekolah, yela camane aku nak menulis kalau tangan ni berbalut. tangan kanan pulak tu..

 memang kenangan ni paling tak boleh dilupakan. ade banyak lagi.

tunggu part 2 pulak.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...