02 May 2011

1 may 2011


hari ni, telah digemparkan dengan kematian pejuang al-qaeda, osama bin laden.. aku sebenarnya bukan tak suka dengan osama ni tapi aku konfius die ni pejuang yang sebenar atau hanya propaganda amerika laknatullah.

daripada pembacaan aku tentang kisah-kisah konpirasi amerika mahupun konspirasi 11 september dan freemason, osama bin laden diketahui menjadi sekutu amerika yang menjadi topeng islam dalam memburukkan umat islam. seperti yang kita tahu silam digelar sebagai terorrist kerana al-qaeda dan taliban.

dan aku pasti semua orang tahu bahawa kejadian 11 september hanyalah sebuah rekasaya amerika yang menjadi satu punca besar islam dipandang sebagai terorrist. dan osama bin laden telah mengaku menjadi dalang. padahal ramai mengkaji bahawa pengeboman itu hanyalah rekaan amerika semata-mata. disitu aku rasa curiga tentang siapa osama sebenarnya.

aku menghormati osama sebagai pejuang jihad islam tetapi kalau dia hanya permainan amerika ape nak kata?
setahu aku hanya taliban yang agak menonjol di afghan dan iraw dulu tapi osama selalu lari ke dalam gunung bersembunyi, paing hebat pun, paparan video kerat leher orang amerika.

ape-ape pun aku doakan osama berada tenang di sana. kalau benarlah kau pejuang islam sebenar, nescaya syurga lah bagimu kerana syahid di jalan mempertahankan agamamu.

RIP osama bin laden..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...